Alexander Schischlick

az UNESCO Ifjúsági- és Sport tagozatának vezetője

Tanulságok az UNESCO minőségi testnevelési irányelveinek kísérleti bevezetéséből a Fidzsi-szigeteken, Mexikóban, Dél-Afrikában és Zambiában

november 17., 14h00–14h30

Az UNESCO és 6 nemzetközi partner – az Európai Bizottság, az ICSSPE, a NOB, a Nike, az UNDP és a WHO – közös erőfeszítései mentén dolgozták ki és adták ki 2016-ban a minőségi testnevelési irányelveket döntéshozók számára az. Ezek tartalmazzák a szakpolitikai irányelvek felülvizsgálatának módszertanát, kulcs lépéseket az irányelvek felülvizsgálatának folyamatában és egy interaktív képzési modult a nemzeti irányelveket felülvizsgáló csoportok számára.

Az UNESCO nemzetközi titkárságának és területi irodáinak támogatásával négy országban vezették be pilot jelleggel az iránymutatásokat: a Fidzsi-szigeteken, Mexikóban, Dél-Afrikában és Zambiában. A cél a többszereplős megközelítés módszertanának tesztelése volt, melynek során górcső alá vették azokat a hiányosságokat, amelyek a különféle hatóságok – oktatásügy, egészségügy, sport és ifjúságügy területén, beleértve a nemzeti olimpiai bizottságokat – összehangolásában állnak fenn az összefüggő és következetes politikák, valamint az iskolák fenntartható sportellátásának javítását célzó konkrét intézkedések kialakításában.

A független projektértékelők – a Sport és Fejlesztési Intézet szakemberei (Dél-Afrika) – javaslatára a projekt esettanulmányként került népszerűsítésre más ENSZ-ügynökségek és az irányelvek kialakításában közreműködő multilaterális szervezetek számára. A megvalósítás számos a siker felé vezető tényező merült fel:

  • testre szabott országos végrehajtás, amely az irányelv eszközök sokféleségét eredményezte, amelyek támogatni tudják további országok felvételét a világ minden részéről.
  • az inkluzív és részvételen alapuló szakpolitikai tervezés folyamata, amely az oktatás, az ifjúság, a sport és az egészségügy szakpolitikai döntéshozóinak bevonásódását eredményezte, rögzítve a nemzeti felelősségvállalást és megerősítve az ágazatok közötti kapcsolatokat.
  • konkrét rendelkezések az egyes szakpolitikai eszközökbe integrált közösségi partnerségek, kreatív kommunikáció, valamint eredményalapú nyomon követési és értékelési mechanizmusok jelentőségéről.
  • A Nemzeti Olimpiai Bizottságok következetes bevonása a Fiatal Olimpiai Nagykövetekkel együtt

Életrajz:

Alexander Schischlik jelenleg az UNESCO Ifjúsági- és Sport tagozatának vezetője. 1993-ban csatlakozott az UNESCO-hoz, ahol számos területen felügyelte a nemzetközi programokat, beleértve a zene, a művészet, a kulturális intézmények és az emberi jogok területét. 2012 óta dolgozik a sport-, 2014-től pedig az ifjúsági tagozaton. Ausztriában született, mesterképzésben szerzett közgazdász diplomát, majd jogi doktorátust a Bécsi Egyetemen. Pályafutását a biztosítási üzletágban kezdte Buenos Airesben, majd Bécsben és Brüsszelben dolgozott, ahol zenei produkciókat, valamint művészek népszerűsítésével foglalkozó nemzetközi projekteket vezetett.