TÖBB MINT 500-AN KÖVETTÉK A HIPE 2020 ÉS CEREPS+ NEMZETKÖZI, MINŐSÉGI TESTNEVELÉS TÉMÁJÚ ONLINE KONFERENCIÁNKAT

Immár negyedik alkalommal rendeztük meg a minőségi testnevelésre fókuszáló, nemzetközi konferenciánkat, ezúttal a CEREPS, azaz az Európai Testnevelési és Sport Kutatási Tanács nemzetközi szervezettel összefogva. Fő célunk volt, hogy a konferencia ezúttal a tudomány, a módszertan és a gyakorlat hármas egységében reagáljon a legaktuálisabb kérdésekre, kihívásokra. A rendezvényt az idei évben rendhagyó módon kellett lebonyolítanunk: a COVID-19 pandémiás helyzetben meghozott intézkedések következtében nem volt alkalmunk a hagyományos konferencia megrendezésére, ezért online térben zajlottak az előadások.
A megváltozott körülmények ellenére mégis komoly érdeklődés mellett zajlott az esemény: a két nap alatt több mint 500-an követték előadásainkat, melyeket szakterületük nemzetközileg is elismert képviselői, illetve az MDSZ munkatársai tartottak a minőségi testnevelés legújabb kutatásairól, ismereteiről. Az érdeklődők a minőségi testnevelés módszertan különböző perspektíváira rávilágító előadásai mellett jógyakorlatokkal is megismerkedhettek, illetve több átfogó kutatás eredményéről is tájékozódhattak.
Az első napon egy ünnepélyes bejelentésre is sor került: a Magyar Diáksport Szövetség lett az Európai Testnevelési Obszervatórium (EuPEO) hivatalos magyarországi partnerszervezete.
A 14 hazai és nemzetközi előadó a következő témákban volt hallható:
- Minőségi testnevelés a CEREPS perspektívájából (Dr. Claude Scheuer – CEREPS/Európai Testnevelési és Sport Kutatási Tanács)
- Egy modell – hogyan segítsük a testnevelő tanárokat ahhoz, hogy az egészséges és aktív életmódra ösztönzés előmozdítóivá váljanak az iskolákban? (Prof. Marc Cloes – AIESEP/Nemzetközi Felsőoktatási Testnevelési Egyesület)
- A minőségi testnevelés kiemelt indikátorai/jellemzői szlovák, horvát és cseh középiskolások véleménye alapján (Dr. Dario Novak – FIEP/Nemzetközi Testnevelési Szövetség)
- A testnevelésnek, testmozgásnak és a sportnak az ENSZ fenntartható fejlődési céljaihoz való hozzájárulásának figyelemmel kísérése (Michael Armstrong – Commonwealth/Nemzetközösség)
- Minőségi Testnevelés az Egészségügyi Világszervezet, a WHO perspektívájából (Prof. Fiona Bull – WHO/Egészségügyi Világszervezet)
- Az UNESCO minőségi testnevelési irányelveinek kísérleti bevezetése a Fidzsi-szigeteken, Mexikóban, Dél-Afrikában és Zambiában – Tanuláságok és tapasztalatok (Alexander Schischlick – UNESCO/az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete)
- Tovább a minőségi testnevelés megvalósítása érdekében 2016-2020 – a stratégia és eredményei (Dr. Molnár László, Dr. Csányi Tamás – MDSZ)
- A testnevelés minősége: Az EUPEA tapasztalatai az Európai Testnevelési Obszervatórium (EuPEO) létrehozása kapcsán (Dr. Marcos Onofre – EUPEA/Testnevelő Tanárok Európai Egyesülete/EuPEO)
- A testnevelés oktatásának aktuális trendjei (Prof. Erin Gerlach – Potsdami Egyetem)
- Csak a mozgás öröméért, vagy csak a kalória felhasználásáért? Testmozgáson alapuló játékok, kognitív funkciók és az iskolai teljesítmény (Prof. Catarina Pesce – Római Egyetem “Foro Italico”)
- Különbségek tanulása, avagy az ismétlés miért akadályozza a hatékony tanulást? (Prof. Wolfgang Schöllhorn – Johannes Gutenberg Egyetem, Mainz)
- A különbségek tanulása elméletének gyakorlata (Dr. Csányi Tamás – MDSZ)
Ezúton is köszönjük az érdeklődést mindazoknak, akik velünk tartottak a konferencia két napján!
A konferencia előadásai, illetve az Innovációs sarok videói elérhetők a rendezvény weboldalán!
