Javul az országos átlagos fittségi index
Összefoglaló a 2022/2023-as tanév NETFIT® jelentésének eredményiről
Az elmúlt tanévből 3732 iskola 655 596 tanulójának adatai állnak rendelkezésünkre, melyekből az egészségközpontú fittségi állapotukra vonatkozóan az alábbiak állapíthatók meg:
Javul az országos átlagos fittségi index
A pandémiát követően az iskola és a testnevelésórák visszatérése a gyerekek életébe nagymértékben fejlesztette a leromlott fittségi állapotukat.
A rossz hír: a javulás ellenére a pandémia után 2 évvel sem nyerték még vissza a tanulók a korábbi fittségi szintjüket.

A legújabb NETFIT® eredmények alapján a 2021/2022. tanév mérési időszakához képest a rendkívül kedvezőtlen fittségi indexű iskolák aránya 5 százalékponttal csökkent, míg a megfelelő fittségi indexű iskolák aránya 4 százalékponttal emelkedett.

Pozitív elmozdulás a tápláltsági adatokban
A túlsúly és elhízás egy folyamatosan növekvő globális probléma, amely a gyerekeket is érinti. A legújabb NETFIT® adatok alapján a tanulók negyede túlsúlyos vagy elhízott. Jó hír viszont, hogy a COVID-ot követően a tápláltsági adatok egyértelműen pozitív irányba mozdultak a fiatalok körében.


Életkorral romlik az állóképesség, de a tendencia javul
A kardiovaszkuláris fittség kritikus terület a gyerekeknél. Az életkor előrehaladtával drasztikusan csökken azok aránya, akik elérik az egészséghez szükséges minimumszintet az állóképességi tesztben. Jó hír viszont, hogy az előző mérésekhez képest az adatok egyértelműen javultak! A pandémia nagy hatással volt a gyerekek állóképességére, de a tesiórák és edzések visszatérésével lassan, de biztosan tovább javulnak az eredmények!



A fittségi állapot és a szocioökonómiai háttér szorosan összefüggenek
A legújabb NETFIT-adatok alapján Budapesten és Győr-Moson-Sopron vármegyében vannak a lekedvezőbb egészségközpontú fittségi adatok, míg Nógrád és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a legkedvezőtlenebbek. Ez nem a pedagógusok munkáját minősíti, régóta ismert, hogy a fittségi állapotot a szocioökonómiai háttér is jelentősen befolyásolja.

A javulásban hatalmas szerepet játszik a pedagógusok állhatatos, kitartó fejlesztő munkája, amelyet ezúton is nagyon köszönünk!
A teljes kutatási jelentès ezen a linken èrhető el.