• Random képek

               

Hálózat

A hálózati szemlélet a TE IS Program szerves része. A hálózat esetünkben nem csupán az iskolák, mint szervezetek összekapcsolódása, közös munkája miatt fontos, hanem az iskolán belüli kapcsolatok és dinamikák lendületben tartása, valamint az információ-, tudás- és erőforrás-áramlás miatt is. Ha a TE IS Csapat belső csoportmunkáját tartjuk a TE IS Program „központjának”, akkor a TE IS munkája köré épülő iskolai, belső hálózat a Csapat munkájának kiterjesztését jelentheti. Míg a belső hálózat az iskolán belül alakítja az építő és személyes kapcsolatrendszereket, addig a külső hálózat iskolák és egyéb társadalmi intézmények között sző egymást támogató hálót. Ha a hálózati szemléletet összevetjük módszertanunk korábban megjelenített útvonalaival (Erőforrások azonosítása, Kommunikáció, Tudásmegosztás, Belső hálózat, Identitás, stb.) látni fogjuk, hogy a kapcsolatok dinamizálása és a hálózati interakciók a TE IS folyamatának szinte valamennyi szakaszához hozzátartoznak.

TEIS_HALOZATA hálózatépítés útjára a TE IS Csapat akkor tud rálépni, ha a csoport belső munkája során már eljutott a bizalom szintjére, továbbá ismeri a program értékeit, céljait és szemléletét. Ahogyan látni fogjuk, a hálózatteremtés lépéseiben a kapcsolat áll a középpontban. A kapcsolatok megteremtéséhez azonban a TE IS Csapat résztvevőinek szükségük van a program értékeinek ismeretére. A TE IS Program céljai és szemlélete a TE IS Koncepcióból és a TE IS Módszertanból kiolvasható és értelmezhető. Ezen felül minden iskolai TE IS Csapatnak magának kell kialakítania azt a hálózati célt, amelynek mentén a külső kapcsolatait építeni kezdi.

Hálózati céljainkhoz ismernünk kell az iskolában (vagy az iskola körül) már meglévő hálózati elemeket, jellemző kapcsolódásokat is. Ezek a létező hálózatok – ha nem is tudatosan épített hálózatokról van szó – segítenek bennünket abban, hogy merre induljunk, milyen létező kapcsolatokra hagyatkozhatunk. Ha meglévő hálózatokat tanulmányozunk (például a Kutatás, megismerés módszertani elem segítségével), akkor érdemes megtalálni vagy kitalálni a létező hálózat céljait, szereplőit és kiterjedését is.

Módszertan
  • A TE ISről

    A TEISről
  • Social

  • USZT

    USZT
  • Egyéb hírek

    Újabb négy évre Balogh Gábor az NDHSZ elnöke

    |

    Megtartotta esedékes tisztújító küldöttgyűlését a Nemzeti Diák-, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség (NDHSZ) – amelynek az MDSZ is alapító tagszervezete és 2017. óta működik a sportról szóló törvény által létrehozott négy sportköztestület egyikeként. A döntéshozók egyhangú szavazással újraválasztották tisztségében a szervezetet az elmúlt négy évben elnökként irányító Balogh Gábort, szövetségünk elnökét. A köztestület alelnökévé a küldöttek […]

    Minden mozgás számít! – A mozgásszegény életmód és az elégtelen fizikai aktivitás veszélyeire hívja fel a figyelmet az Egészségügyi Világszervezet (WHO)

    |

    A WHO új, globális fizikai aktivitás ajánlása a testmozgás egészségre gyakorolt hatásainak és a mozgásszegény életmód káros hatásainak legújabb kutatásain alapul. Az új irányelvek kihangsúlyozzák az aktivitás fontosságát minden élethelyzetben lévő ember számára, és felhívják a figyelmet, hogy a mozgásnak bármilyen formája – például a lépcsőzés és a házimunka is – jelentőséggel bír.  Kiemelt fontossággal […]

    Megtarthatók köztéren a testnevelés órák

    |

    Az elmúlt hetek járványügyi korlátozó intézkedései alapján a Magyar Diáksport Szövetség levélben kért állásfoglalást az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárságától, hogy a 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendeletben foglalt korlátozások tükrében van-e lehetőség a testnevelésórák megtartására az iskola területén kívül, az iskolához közel eső közterületen, parkban vagy szabadtéri sportpályán. Örömmel tudatjuk, hogy a Minisztérium képviseletében […]

    Több mint 500-an követték a HIPE 2020 és CEREPS+ nemzetközi, minőségi testnevelés témájú online konferenciánkat

    |

    Immár negyedik alkalommal rendeztük meg a minőségi testnevelésre fókuszáló, nemzetközi konferenciánkat, ezúttal a CEREPS, azaz az Európai Testnevelési és Sport Kutatási Tanács nemzetközi szervezettel összefogva. Fő célunk volt, hogy a konferencia ezúttal a tudomány, a módszertan és a gyakorlat hármas egységében reagáljon a legaktuálisabb kérdésekre, kihívásokra. A rendezvényt az idei évben rendhagyó módon kellett lebonyolítanunk: […]

    Meghosszabbításra került a Szellemi Diákolimpia® gyakorló fordulójának kitöltési határideje

    |

    A Szellemi Diákolimpia® 0. gyakorló fordulójának kitöltési határideje december 04-ére módosult. Az éles fordulókkal ellentétben a gyakorló feladatsorok megválaszolására csaknem egy hónap áll minden csapat rendelkezésére. Az itt szerzett pontszámok nem számítanak bele a végeredménybe, így a nevezőknek mindenképpen érdemes az olimpiatörténeti tudásukat tesztelniük. A nevezés az alábbi oldalon lehetséges: https://nevezes.diakolimpia.hu/

    Közlemény A 2020/2021. tanévi Diákolimpia® felfüggesztéséről és egyes sportági versenykiírásaiban meghatározott lebonyolítási és nevezési határidők törléséről

    |

    A Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) elnökségének 4/2020 (III.11.) számú határozatában foglalt felhatalmazás alapján az MDSZ Országos Központja összhangban a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Kormányrendeletben foglaltakkal, valamint a 2020. október 2-án kiadott közleményével, a Diákolimpia® 2020/2021. tanévi versenyrendszerével kapcsolatban az alábbi döntést hozta: (1) a 2020/2021. tanévi Diákolimpia® versenyrendszere […]

    Kinek ismerős a bűvös 177-es szám?

    |

    Ha tanítványaitok kapásból rávágják, hogy ez bizony az eddig megszerzett magyar olimpiai aranyérmek számát jelenti, akkor nektek is itt a helyetek és érdemes indulnotok a Szellemi Diákolimpián! Ezt a nemzetközi szinten is igen előkelőnek számító 177 aranyérmet 302 sportolónk szállította, közülük Hosszú Katinkával kapcsolatban biztosan kaphattok majd kérdést, aki lenyűgöző teljesítményével és verhetetlen hozzáállásával méltón […]

    HIPE 2020 – megújult keretek között szervezünk nemzetközi konferenciát a minőségi testnevelésről

    |

    A Magyar Diáksport Szövetség 2014, 2016 és 2018 után immár negyedik alkalommal szervezi meg HIPE nemzetközi konferenciát Budapesten, melynek fókuszában ismét a minőségi testnevelés és a rendszeres, egészségfejlesztő testmozgás áll, ezúttal különleges apropóból. Az előadások során az alábbi kérdésekre igyekszünk választ adni: Hogyan adhatunk instant, azonnali, testmozgáson nyugvó megoldásokat az oktatási intézmények, a pedagógusok és […]

    B33 Diákolimpia: Nevezés lezárult, hamarosan kezdődnek a megyei tornák

    |

    Lezárult a nevezés a B33 Diákolimpiára. A 613 iskolai csapatból álló mezőny hamarosan megkezdi versenyeket. A megyei selejtezők előkészítése már zajlik. A tornák helyszíneiről és időpontjairól az elmúlt évekhez hasonlóan a megyei szervezetek képviselői keresik meg az iskolákat. A versenyek lebonyolítása nem változik, de a részvételi szabályok módosulnak a COVID-19 járványügyi helyzet és az MKOSZ […]

    Bonyhádi és kiskunfélegyházi iskolák lettek a hétvégi Diákolimpia® országos döntő legeredményesebb csapatai

    |

    Több mint fél év után végre újra Diákolimpia® országos döntőt rendezhettünk: a hétvégén Székesfehérváron kissé zord időjárás kíséretében zajlott az MVM Atlétika – Ügyességi és Váltófutó Csapatbajnokság Diákolimpia® Országos Döntő. Az eseményen a III-IV. és az V-VI. korcsoport versenyzői mérték össze tudásukat, hogy a küzdelem végén a legjobbak megszerezzék a „Magyarország diákolimpiai bajnoka” címet. A […]

  • Uj Széchenyi Terv

    usztMagyarország megújulEU projekt